Review-Sága prokletých

Autor: Margit Sandemová
Překlad: Mgr. Olga Zumrová
Rok vydání: 2008 (ČR)
Původní název: The legend of the Icepeople 1
Počet kapitol: 14

Anotace:
Světově proslulá sága Prokletých! Příběh plný tajemství, napětí a lásky. Silje je mladá dívka, která při morové epidemii přijde o všechny své blízké i domov. Je ponechána svému osudu. Když už se všechno zdá být beznadějné, život jí zcela změní náhodné setkání s tajemným cizincem... V té době ještě netuší, že se zanedlouho ocitne v blízkosti strašidelných hor a pozná pravdu o záhadných obyvatelích a jejich prokletí. Nechte se pohltit silným příběhem, který oběhl celý svět.

První odstavec:
Jednou večer na konci podzimu roku 1581,kdy se mrazivá mlha mísila s krvavě rudným obrazem ohně na nebi ned Trondheinem,šly právě po ulicích města dvě mladé ženy,které o sobě neměly tušení.

Poslední odstavec:
Zpívala jejich dítěti a v těch zvláštních,pohanských verších nebylo ani mák zla.

Děj:
Šestnáctiletá Silje přišla při morové epidemii o všechni její příbuzné, proto jí vyhodily ze statku, kde bydlela.Toulala se po Trondheimu, městě kde žila. Po toulkách našla 2 děti Daga a Sol. Co jí Benedikt s dětmi nechal bydlet na jeho statku, zamilovala se do tajemného Tengela z rodu Prokletých. Nastaly problémy, Sol pocházela z rodu prokletých. Musí i s Tengelem a dětmi utéct. Jsou přece jedni z Prokletých, z pronásledovaných.

Můj názor:
Kniha se mi velmi líbila. Ani jsem nečekala,že mě tak rychle vtáhne do děje. Krásně se mi četla a stránky mi utíkaly skoro pod rukama. Musím přiznat, že mě asi prvních pět stran nudilo :). Ale potom jsem se tak příjemně překvapila a sžila se Silje. Konec příběhu byl tak štěstně dojemný. Tato kniha se mi opravdu líbila, jsem moc ráda že jsem jí četla a doporučuji všem čtenářům co mají rádi Historické romány s Fantasy zápletkamy ;)

Proto jí dávám: 9/10