úterý 5. června 2012

RC Review-Hunger games 1

Série: Hunger games
Díl: 1.-Aréna smrti
Počet stran: 328
Nakladatelství: Fragment
Autor: Suzanne Cillinsová
Překlad:  Zdík Dušek
Rok vydání: 2010
Počet kapitol: 27


Anotace:
Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hunger games začínají...


V troskách bývalé severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou.Poslušnost si udržuje kláním Hunger games-
zvrácenou televizní show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.


Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně.
Do hry o přežití se přidávají lidskost a láska...


Dokáže přežit v divočině, kde se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?


První odstavec:
když se probouzím, druhá strana postele je chladná. Natahuji prsty směrem k Priminu teplu, ale nahmatám pouze hrubý plátěný povlak matrace.Určitě měla zlé sny a lehla si k matce.Není divu.Dnes je Den sklizně


Poslední odstavec:
Beru jeho ruku do své, pevně se ho držím a připravuji se na kamery.Hrozím se chvíle, kdy ho konečně budu muset pustit.


Děj:
Přichází doba sklizně- losování ,,splátců,, Hunger games. Naneštěstí vylosují Prim-Katnissinu sestru.Katniss proto jde místo Prim a hlásí se, jako dobrovolnice. S ní jde také 2. splátce 12. kraje Peeta. NECHŤ HRY ZAPOČNOU-těmito slovy Show začíná... Každým dnem mrtvých přibývá a Katnissina šance o přežití klesá...
...
Slzy tečou, krev tuhne.. Ano, přesně takhle jsem prožívala celou tuto přenádhernou knihu.Brečela jsem u Routy, brečela jsem všude.Nejhorší pro mě byl konec druhé částí,kde jsem nevěděla jestli mám otočit stranu, nebo knihu zavřít a pořádně se vybrečet.Všude byla Akce ,což bylo opravdu perfektní , ale některé části knihy byly opravdu nechutné jako třeba stahování z kůže, jedení veverek...Proto nedoporučuji pro lidi se slabým žaludkem.. :).
  
Hodnocení:
Do této knihy jsem se zamilovala! Opravdu... Už od první kapitol jsem tušila, že to nebude žádná slaďárna. Přesto jsem knihu jen tak nepřestala číst a měla jsem ji přečtenou za necelé 3 dny.Byla jsem tak napjatá, co se stane dál,že jsem knihu četla i o přestávkách ve škole :)).Sice je psaná malým písmem, ale když se do knihy začtete utíká vám to poměrně rychle.Jak už jsem se zmiňovala, neutekla jsem ani slzám a to několikrát.Tuto sérii jsem si značně oblíbila a určitě v ni budu pokračovat druhým dílem. Tuto knihu doporučuji těm ,co mají rádi natahováky a naopak těm co mají slabý žaludek.



Žádné komentáře:

Okomentovat