RC Review-Úžasný deník Tom Gates 1

Počet stran: 248
Nakladatelství: fragment
Autor: Liz Pichon
Překlad: Zdík Dušek
Rok vydání: 2011

Anotace:
Jmenuju se Tom Gates. Když mě učitelé zrovna nesledujou slídivým pohledem, baví mě kreslit obrázky a vymýšlet, jak bych mohl co nejvíc lézt na nervy Delii. Učitelé si o mně myslí, že neudržím pozornost a že mi "chybí soustředění", ale to považuju za tvrdý odsudek, protože právě teď SOUSTŘEDĚNĚ dumám, kterou tyčinku bych měl sníst jako první… hmm.

Obrázek o knize:

Tato kniha se opět zařazuje ke knihám psaným formou deníkových zápisků. Celý tento ,,deník" píše chlapec jménem Tom Gates.Tom do svého deníku nejen píše, ale i kreslí, a to hodně.když se do knihy podíváte, uvidíte velký nával obrázku provázející příběh knihy. Obrázky knihu zábavně dopestří, ale někdy mi obrázky připadají až moc přehnané a nudné. Svým námětem kniha zas tak originální není, ale v některých pasážich originální je.

Děj knihy:

Jak už jsem psala výše, Tom Gates píše celou tuto knihu-deník.Tom má tvůrčí talent.Jeho obrázky v deníku jsou tak úchvatné, to ale ubírá na jeho soustředivosti ve škole.Důvodů jeho nesoustředění je hodně. Například kreslením o hodinách do svého deníku, provokováním své starší sestry Delie a mnoho dalších věcí. Se svým nejlepším kamarádem Derekem mají skupinu Zombijský rafani, kterou se spolu snaží nějak spopulárnit, jenže místo vymýšlení písní se spíše přejídají karamelovými sušenkami a hrají si s Derekovým psíkem kohoutem. Toto je jen malá část ze života Tomase Gatese.

Žádní jednorožci:

Tato kniha je jedna z těch, ve kterých nejsou hlavní hrdinové upíří, jednorožci, draci ani jiné kouzelné bytosti.Pro někoho může být kniha nudná,ale pro mě to nebyla nejhorší kniha, kterou jsem četla a to ze dvou důvodů.první důvod je, že byla kniha oddechová a to tím způsobem, že se velmi rychle četla a nemusel se u ní moc zapojovat mozek ;). A druhý důvod je, že jsem si mohla odpočinout od všelijakých nadpřirozených bytostí a mohla číst knihu o snech a nápadech úplně obyčejného kluka.

Hodnocení:
kniha se rychle četla, což byl také důvod k pořízení.Kdybych měla říct upřímně, kniha zrovna dvakrát super nebyla, ale k nejhorším bych ji také nepřiřazovala. V knize mi chyběl děj.Nic se tam nedělo. Ne, že by kniha byla úplně prázdna, ale například ve druhém dílu této série se hlavní hrdina snaží získat co nejvíce hvězdiček za aktivitu ve škole, jenže v prvním díle je kniha plná Tomovým přejídánímse karamelovými sušenkami a neustálém nedělání a ničení svých domácích úkolů. Třeba to ostatním, kdo knihu četl nevadí, ale mě tam ta nějaká větší zápletka chyběla.Pes všechny své nedostatky jsem ale knihu přečetla a aspoň trochu se číst dala.Knihu doporučuji jako oddechnutí od fantasy a sci-fi a na nudné dny.

Shrnutí knihy:
Body za obálku: 8,5/10
Body za děj: 6,5/10