čtvrtek 31. ledna 2013

Review Divergence 1- Divergence


Série: Divergence
Díl: 1.
Autor: Veronica Roth
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Anotace:
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.


Obrázek o knize:
Mírumilovnost
Sečtělost
Upřímnost
Neohroženost
Odevzdanost


Ve světě, který mi známe jen z knih a filmů, ve světě který se odehrává v nedalekém budoucnu je společnost rozdělena do pěti frakcí. Vybrat si jednu z nich znamená rozhodnutí na celý život. Taky by jste nevěděli, jakou? Stejný problém má 16-ti letá Beatrice. V jejím věku je povinost vybrat si jednu z pěti frakcí. Do jejích 16 let žila se svou rodinou a bratrem ve frakci s názvem Odevzdanost. V den, kdy se má rozhodnout, ve které frakci stráví celý svůj život, není vůbec rozhodnutá. To ovšem ještě neví jaký osud a nebezpečí na ni čeká.

Děj:
Beatrice se ve frakci, kterou si vybrala zezačátku vůbec nelíbí. Všichni jí připadajíodlišní a nejsou na ni dvakrát milí, přesto si počase najdepár přátel. Jak čas plyne, Beatrice si začíná zvykat na frakci, dokonce jí ostatní začnou říkat Tris. V její novém životě se začíná oběvovat pár velkých rozdílů. Své "předešlé já" uplně změnila. Je mnohem volnější, usměvavější, štástnější, ale jen do té doby, dokud nezjistí, že se chýlí k válce mezi frakcemi. Teď musí držet s ostatními, i když o ně můžekaždou chvíli přijít...

Dystopie všeho druhu:
Určitě znáte aspoň jednu dystopii (Hunger games,Pod nekonečnou oblohou, Hostitel, Past, Loď mezi hvězdami...).Já sama o sobě mám dystopie moc ráda a určitě nejsem sama.Budoucnost mě opravdu hodně zajímá a  pomocí těchto knížek se dozvídám, jak by asi náš svět v brzké době mohl fungovat. Musím uznat, pokud bych shrnula všechny dystopie, co jsem kdy četla,Nejvíce se mi líbilo Hunger games a  Divergence obsadilo hned 2. místo.

Hodnocení:
První větu, kterou jsem si vybavila hned po dočtení byla: Divergence je PECKA! :) Přesto, že měla trochu malá písmenka, tak se bezvadně četla a stránky rychle ubíhaly pod rukama. Ze začátku jsem se nedokázala s Beatrice sžít, ale jak se dostala do nové společnosti, začla jsem se s ní sbližovat i já. Ten závěr byl tak dojemný až srdcervoucí. Prostě bezvadná,super, překvapivá kniha. 
Moc se těším  na druhý díl (Rezistence).

2 komentáře:

  1. Skvelá kniha, 2. diel sa mi tiež moc lúbil, ten nápad frakcií je skvelý 8) Ja milujem dystópie odkedy som prvý krát prečítala práve Divergenciu 8D Ostáva u mňa na 1. mieste 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím s tebou na 100% souhlasit! :) Druhý díl si prostě musím přečíst! :)

    OdpovědětVymazat